vitela

Povrat proizvoda

Početna >> Pravila povrata

Pravo na povrat

Kupac ima pravo jednostrano odustati od kupnje proizvoda u roku od 14 dana od dana primitka proizvoda, bez navođenja razloga, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (NN 41/2014). Rok počinje teći sljedeći dan nakon primitka proizvoda, a završava istekom 14. dana. Povrat se može izvršiti slanjem poštom ili dostavom proizvoda na adresu prodavatelja. Kupac je dužan proizvod vratiti u istom stanju u kojem ga je primio, uključujući originalno pakiranje, deklaracije, račune, upute i sav prateći sadržaj.

Troškove povrata proizvoda snosi kupac, osim u slučajevima kada je povrat uzrokovan materijalnim nedostatkom ili isporukom pogrešnog proizvoda. Prodavatelj ima pravo odbiti povrat ili umanjiti iznos povrata ako proizvod nije vraćen u originalnom stanju, oštećen je ili je korišten na način koji prelazi okvire nužne provjere njegove naravi, svojstava i funkcionalnosti.

Uvjeti za povrat

Proizvod koji se vraća mora biti u svom izvornom, netaknutom stanju, bez oštećenja, tragova korištenja ili drugih promjena koje prelaze ono što je nužno za utvrđivanje njegove prirode, svojstava i funkcionalnosti. Kupac je dužan osigurati da proizvod bude vraćen u istom pakiranju u kojem je primljen, zajedno sa svim pratećim dijelovima, priborom, uputama, deklaracijama i originalnim računom. Povrat koji ne uključuje sve dijelove proizvoda ili kod kojeg je uočeno oštećenje ili smanjenje vrijednosti proizvoda, omogućuje prodavatelju da proporcionalno umanji iznos povrata ili u potpunosti odbije povrat, sukladno Zakonu o zaštiti potrošača.

Kupac je dužan proizvod poslati ili osobno dostaviti na adresu prodavatelja bez nepotrebnog odgađanja, vodeći pritom računa o sigurnom i prikladnom pakiranju kako bi se spriječila dodatna oštećenja tijekom transporta. Troškove i rizik povrata proizvoda snosi kupac, osim u slučajevima kada je povrat posljedica materijalnog nedostatka ili pogrešne isporuke proizvoda. Prodavatelj zadržava pravo da prije izvršenja povrata sredstava provjeri stanje proizvoda te odbije povrat ako proizvod nije vraćen u propisanom stanju ili ako postoji jasna zlouporaba prava na povrat.

Izuzeci od prava na povrat

Pravo na povrat ne primjenjuje se u slučajevima kada je riječ o proizvodima ili uslugama čija je priroda takva da povrat nije moguć ili zakonski dopušten. To uključuje sve usluge ili digitalni sadržaj koji je u potpunosti izvršen uz prethodnu suglasnost kupca, pod uvjetom da je kupac unaprijed jasno obaviješten da odustanak u tom slučaju nije moguć. Također, pravo na povrat ne postoji za proizvode koji su personalizirani, izrađeni po posebnoj narudžbi ili prilagođeni specifičnim zahtjevima kupca, budući da takvi proizvodi ne mogu biti ponovno plasirani bez gubitka njihove vrijednosti. Osim toga, izuzeti su proizvodi koji zbog svoje prirode ne mogu biti vraćeni, poput brzo kvarljive robe, higijenskih proizvoda koji su otvaranjem izgubili prvobitnu neupotrebljivost, ili seal-iranih softverskih proizvoda nakon što je došlo do njihove aktivacije.

Odgovornost prodavatelja za nedostatke proizvoda

Materijalni nedostaci

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda sukladno Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o obveznim odnosima. Materijalni nedostatak postoji ako:

Vidljivi nedostaci

Kupac je dužan pregledati proizvod odmah po primitku i obavijestiti prodavatelja o svim vidljivim nedostacima u roku od 8 dana (ili bez odgađanja u trgovačkim ugovorima). Nepravovremena prijava može rezultirati gubitkom prava na naknadu za vidljive nedostatke.

Skriveni nedostaci

Ako se nakon preuzimanja otkrije skriveni nedostatak koji nije mogao biti uočen prilikom pregleda, kupac je dužan obavijestiti prodavatelja u roku od 2 mjeseca od dana otkrivanja nedostatka.

Rokovi odgovornosti

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke proizvoda koji se pojave nakon isteka propisanih rokova odgovornosti. Za potrošačke ugovore, ti rokovi traju dvije godine od dana predaje proizvoda, dok za trgovačke ugovore iznose šest mjeseci. Ugovorne strane imaju mogućnost sporazumno produljiti ili skratiti te rokove, ali kraći rokovi ne smiju se primjenjivati na štetu potrošača u slučajevima kada zakon ne propisuje drugačije.

Dodatne odredbe zaštite prodavatelja

Dodatno, prodavatelj zadržava pravo odbiti povrat proizvoda koji je očito namjerno oštećen, iskorišten na neprimjeren način ili vraćen u stanju koje nije u skladu s uvjetima povrata. Kupac je obvezan priložiti valjan dokaz o kupnji, poput računa ili potvrde narudžbe, pri svakom povratu kako bi se omogućila provjera i pravilna obrada povrata sredstava. Prodavatelj također zadržava pravo detaljno provjeriti stanje proizvoda prije izvršenja povrata sredstava, a u slučaju eventualnog spora nadležan je sud u mjestu sjedišta prodavatelja.